Woman With a Prism oil on canvas 130.3x9
2017

PORTRAITS

of

YOU

Heart 바라보는 여자 oil on canvas 130.3x97.0cm

PORTRAITS of YOU

너의 초상화

ARTIST STATEMENT     

   

인간의 존재적 실체에 관한 나의 탐구

 

 

나는 서있는 사람들, 누워있는 사람들, 앉아있는 사람들, 또는 어떠한 행위에 몰두하는 사람들을 화면에 담는다.

한편 내가 담아낸 인간 군상들은 화면에서 포즈를 취하듯 행동하거나 시선을 맞추는 행동으로 관람자를 의식하고 있다.

 

 

인간 존재를 보는 나의 시각

 

인간은 생물학적으로 20년이면 완성되나, 미처 충족되지 못한 내적 미성숙은 평생을 걸쳐 완숙(충족/충만)을 갈망하는 분투가 계속된다. 따라서 대대손손 이 불완전한 개체들의 전 생에 걸친 삶의 장면은, 매 순간이 자신의 존재적 실체를 체감하고자 하는 일련의 과정이다. 때문에 2012년까지 등장하는 인간군상들은 자신의 존재를 체감하기 위하여 소모적인 행위에 몰두하며 자신을 내던지고 있다.

 

내가 묘사하는 인간의 실체는 크게 세 가지 시각을 함의하고 있다.

먼저, 젊은 인간군상으로 대변하는 내적 미완의 인간, 더불어 잘 표면화된 형상 묘사.

두번째, 표피 이면을 구성하는 실제 인간의 육체. 그리고 생물학적/사회적 생태계.

마지막으로 인간의 시각을 넘어 직관으로 본 인간의 신체와 형상, 모든 것을 초월하는 존재의 근원.

 

이 세번째로의 전이가 현재 형상이 해체되고 사라지며 세계와 나누어 묘사할 수 없는 에너지 체(體), 혹은 시공간을 초월한 어떠한 현상과 같이 존재하는 인간이다. 때문에 오랜 기간 형상이 없어지는 과정을 거쳐 오게 되었다.

 

나는 꽃을 머리에 얹은 인간, 훌라후프를 목에 걸고 먼 곳을 응시하는 인간을 보며 이들의 존재를 깊이 들여다본다. 결과적으로 최근까지 인간에 대한 묘사는 신체의 외형은 사라진 자연과 나의 직관을 오가는 추상적인 화면으로 채워지게 되었다.

2016-2017

 

 

My quest for the substantial existence of human beings

 

I included people who are standing, lying down, sitting down or who are engaged in some activity on the screen. The people I have put on the screen show that they are conscious of the audience by posing or gazing at the audience.

 

 

My view of human existence

 

Human beings are biologically matured in 20 years’ time, but internal maturity, which does not develop within the same speed as physical maturity, continues to struggle to attain full maturity (fulfillment/fullness) throughout life. Thus, scenes of the whole life of incomplete individuals are a series of processes in which each moment seeks to experience its substantial existence. Therefore, this group of people appearing up to 2012 are throwing themselves into exhausting activities to experience their existence.

 

My view of human existence is largely divided into three components:

First, the incomplete human being represented by the group of people mentioned above, and the portrayal of an attractive figure.

Second, a real human body made as a living thing under the epidermis. Additionally, biological and social ecosystems have a part.

Finally, the body and form of a human being viewed as an intuition beyond human vision; this is the source of human existence that transcends all things.

 

These three transitions represent the body energy and a human being as an intuitive existence whose present form is dismantled and disappears and cannot be described in isolation from the world. For this reason, it has been through the process of disappearance for a long period of time.

 

I look deeply into the existence of a person with a flower on his head and a man looking at a distant place with a hula hoop around his neck. Until recently, the description of human beings has been filled with an abstract image that traces the physical appearance of the human body, a nature disappeared, and my intuition.

 

 

2017

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